kongres-fem

Największy zjazd Trenerów Personalnych Na Kongresie Fem !!

Kongres Fem jest jednym z największych oraz nielicznych wydarzeń dla Trenerów Personalnych na których można spotkać się, powymieniać doświadczeniami oraz zdobyć ciekawe oraz pomocne informacje. FEM jako pierwszy otwiera wydarzenia w branży Fitness po lockdownie a TrenerHub dokłada również swoją cegiełkę w tym wydarzeniu jako Partner Kongresu 🙂 Kongresu FEM Dowiedz się więcej…

Jak radzą sobie trenerzy personalni w pandemii?​

Kluby fitness, siłownie oraz trenerzy personalni w pandemii mają ciężki orzech do zgryzienia. Zamknięte obiekty od ponad pół roku mocno ograniczają pracę trenerom. Nieustannie zwiększająca się liczba zachorowań, która obecnie przebiła już wszelkie dotychczasowe rekordy, nie pomaga w przywróceniu ich funkcjonowania. Mając świadomość, że sport to zdrowie – jako trenerzy personalni Dowiedz się więcej…

Czym jest trening funkcjonalny

Czym jest trening funkcjonalny? 5 mitów.

Trening funkcjonalny, jeden z najmodniejszych terminów w środowisku branży fitness ostatnich lat. Niemal każdy chce trenować funkcjonalnie, bo to zdrowe, bo sylwetka fit, bo wszechstronnie, a niemal każdy trener, instruktor czy właściciel klubu odmienia ten termin na dziesiątki możliwych sposobów. Trening, rzekomo, niemal dla każdego: emerytki z dyskopatią, jurnego 30latka oderwanego od korporacyjnego biurka i wyczynowego sportowca. Poziom bzdur, które nagromadziły się wokół tego pojęcia jest już tak duży, że pozwoliłem sobie to uporządkować. Czym jest, a czym nie jest trening funkcjonalny? Rozprawiam się z największymi mitami. Zapraszam do lektury.

(więcej…)

Konwencje, kongresy, targi fitness… czy warto uczestniczyć?

Każdy trener, prędzej czy później, dojrzewa do tego momentu, w którym zastanawia się czy warto uczestniczyć w kongresach, seminariach bądź targach fitness. Niemal co miesiąc jesteśmy bombardowani zaproszeniami na różnego rodzaju wydarzenia branżowe. Niektóre są bezpłatne, czasem trzeba zapłacić kilkadziesiąt złotych za wstęp, są też takie, na które bilet wstępu kosztuje kilkaset złotych i więcej… czy warto poświęcić pieniądze i swój czas? Spróbuje znaleźć odpowiedź na to pytanie..
(więcej…)

Motywacja do treningu. 3 podejścia trenerów personalnych.

Motywacja w treningu personalnym to, wbrew pozorom, złożony i wielowątkowy temat. I choć ma ogromne znaczenie, w środowisku trenerów personalnych często traktowany jest dość powierzchownie. Może to wynikać z braku wiedzy, ale i też z pewnych przekonań oraz postaw wobec kwestii motywacji. Zacznijmy więc od wspomnianych przekonań, aby stworzyć odpowiedni grunt pod poszukiwania stosownej wiedzy. Znajdźmy wspólnie odpowiedź na pytanie: “Jak motywować klienta?“… mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie fascynująca lektura. 🙂

(więcej…)

12 aplikacji przydatnych w pracy trenera personalnego

W pracy trenera personalnego istnieją zadania i procesy, w których nie możemy iść na skróty. Dobrym przykładem jest tu wywiad z klientem przed pierwszym treningiem. Owszem, w dużej mierze będzie on zależał od tego, jak i z kim go przeprowadzamy. Nie zmienia to jednak faktu, że ma określoną strukturę, w której absolutnie muszą znaleźć się pewne podstawowe kwestie – pisałem o tym dokładniej w poprzednim artykule: “Wywiad z klientem przed pierwszym treningiem?“.

Z drugiej strony, dlaczego nie mielibyśmy ułatwić sobie pracy, skoro mamy dostęp do odpowiednich narzędzi? 🙂 Powinniśmy z nich skorzystać tym bardziej, jeśli finalnie czujemy, że pomagają one zwiększyć efektywność naszych usług trenerskich. Dlatego chciałbym powiedzieć Wam kilka słów o aplikacjach, które często okazują się przydatne dla osób związanych z branżą fitness – dotyczy to zarówno pracy trenera personalnego, jak i po prostu własnego, aktywnego trybu życia oraz rozwoju osobistego.

(więcej…)

Wywiad przed pierwszym treningiem personalnym

Wywiad z klientem przed pierwszym treningiem personalnym – nie ma rzeczy bardziej oczywistej. To podstawa podstaw, fundament naszej przyszłej współpracy. To dzięki niemu dowiadujemy się m.in. o stanie zdrowia podopiecznego, jego trybie życia i oczywiście o celach treningowych, które chce on osiągnąć. Każdy uczestnik kursu na trenera personalnego uczy się o tym na samym początku. (Kilka wskazówek jak wybrać szkolenie dla trenera personalnego.) Niestety wielu trenerów przeprowadza taki wywiad przeciętnie, popełniając przy tym fundamentalne błędy. Jak to zrobić dobrze? (więcej…)

Nudny trening? Nie ma takiej opcji!

Ktoś z Was, czytając tytuł tego tekstu, mógłby powiedzieć: „no dobra, ale trening to nie lunapark, ma być skuteczny, a nie ekscytujący!”, „klient przychodzi zrealizować cele treningowe, czy się pobawić?” – lub z grubsza coś w tym stylu. Generalnie rzecz ujmując, kwestia ta może być brana pod uwagę, jednak niekoniecznie mieścić się w „top of the top” Waszych priorytetów.

Błąd.

Co byście powiedzieli na stwierdzenie, że jest to jeden z najważniejszych aspektów (jeśli nie kluczowy) działalności w branży fitness? Bo owszem – trening powinien być dostosowany do oczekiwań i możliwości klienta, powinien sukcesywnie realizować założone na początku cele itd. itd. Powinien. Ale w żadnym razie nie może być nudny. Dlaczego? To proste: ponieważ nuda, odczuwana przez naszego podopiecznego w trakcie treningu, jest w stanie położyć wszystkie inne założenia. (więcej…)

Jak zwiększyć satysfakcję klienta? 5 wskazówek.

Świadoma praca nad relacją z klientem i jego satysfakcja z naszych treningów to jedno z najważniejszych zagadnień, jakie towarzyszą naszej branży. Od czego najlepiej zacząć? Oczywiście, od tego, co najbliżej, a więc – od swoich doświadczeń. Tym bardziej, że znacznie częściej występujesz w roli klienta, niż w roli trenera personalnego.

Praca, uczelnia, dom. Sklepy i restauracje, hala koncertowa lub trybuny stadionu piłkarskiego. Miejsca publiczne oraz prywatne. Wszystkie te punkty mają przynajmniej jeden wspólny mianownik – generują konkretne wrażenia. Jakie one są? Czym się kierujesz w swojej ocenie? Na co zwracasz uwagę? Czy sądzisz, że odczucia te mają charakter uniwersalny, czy należą tylko i wyłącznie do Ciebie?

(więcej…)

7 powodów dla których warto promować się na Facebook

Facebook, platforma, którą niemal każdy internauta zna. Większość naszych znajomych posiada tam swój profil (co 3 Polak ma aktywne konto – około 13 mln!), a posiadanie własnego fanpage w naszej branży to powoli standard. Tylko co z tego? Ile osób ma przemyślaną strategię i pomysł na prowadzenie fanpaga? Nie wystarczy jedynie wrzucić zdjęcie z treningu i liczyć, że od razu pojawią się klienci. Co więcej, na Facebook trzeba walczyć o zasięgi (czyli zdawać sobie sprawę, że w zależności od “atrakcyjności” naszego posta, widzi go różna liczba osób). W ten sposób dochodzimy do reklam na Facebook. Jeśli chcemy skutecznie pozyskiwać klientów z tej platformy będzie trudno od tego uciec. W takim wypadku zasadne jest pytanie: dlaczego warto promować się na Facebook będąc trenerem personalnym? Na te pytanie odpowie Franek…

(więcej…)