Superwoman też musi się regenerować

Jako kobieta starasz się udowodnić, że jesteś superwoman w każdej kwestii i dziedzinie życia. To podejście stawia Twoje życie pod presją, również w  kwestiach osiągnięć treningowych. Czy pamiętasz jednak, aby znaleźć czas na odpoczynek potreningowy? A być może jest to dla Ciebie marnowanie czasu i wolisz codziennie wyciskać siódme poty na siłowni? Stop! Koniecznie przeczytaj ten artykuł i dowiedzieć się, jakie skutki niesie za sobą brak odpowiedniego odpoczynku po wzmożonej aktywności fizycznej. Mało tego. Dowiesz się również, jak warto odpoczywać, by należycie zregenerować nie tylko ciało, ale również umysł. Czytaj dalej 😊

Regeneracja jako element planu treningu personalnego

Właściwe ułożenie treningu wiąże się także z zaplanowaniem regeneracji. Odpoczynek po wzmożonym wysiłku fizycznym jest jednym z kluczowych czynników, które są podstawą efektywnego treningu. Jednocześnie odpowiednia regeneracja wspomaga efekty, na które tak bardzo czekasz. Pozwala ona uniknąć przetrenowania, podczas którego nieustannie jesteś zmęczona i nie masz zupełnie energii na nic, a zwłaszcza na trening. Przemęczone i przetrenowane ciało jest skłonne do kontuzji. Tutaj już możesz boleśnie odczuć niedobory związane z odpoczynkiem od treningów. Związane jest to również z odbudową motywacji. Wypoczęta z pewnością będziesz miała ochotę i siłę na bardziej wydajny i efektywny trening. Warto dodać, że podczas okresu regeneracji potreningowej dochodzi do naprawy uszkodzonych włókien białkowych. Od tempa tych procesów będzie zależało to, jak szybko będziesz mogła pozwolić sobie na kolejny trening. Nie ma chyba nic gorszego niż ćwiczenie z zakwasami w każdym zakamarku ciała, prawda? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sama. Dodajmy jeszcze coś, czego z pewnością nie wiedziałaś. Wielu trenerów personalnych podkreśla, że to nie podczas treningu, lecz w czasie odpoczynku odbywa się właściwy proces odbudowy masy mięśniowej.

Dlaczego powinnaś zadbać o regenerację potreningową?

Skuteczny proces regeneracji potreningowej niesie za sobą mnóstwo korzyści. Jedną z nich jest właściwa wymiana substancji pomiędzy krwiobiegiem a mięśniem. Dzięki niej pozbędziesz się różnych dolegliwości bólowych oraz pozwolisz na poprawę zakresu swoich ruchów. Nie ma znaczenia czy jesteś na początku swojej drogi z ćwiczeniami, czy siłownia jest Twoim drugim domem. Każdy organizm potrzebuje odpoczynku i regeneracji. Oczywiście jest tak, że podejmując jakieś wyzwanie – ciężko jest odpuścić. Chcesz jak najszybciej uzyskać wymarzoną sylwetkę, a kolejne zarysy mięśni w lustrze tylko zachęcają do jeszcze bardziej intensywnej pracy. Niestety jest to bardzo zgubne. Musisz pamiętać, że odpoczynek to część treningu i to właśnie ona pozwoli Ci na uzyskanie wymarzonych rezultatów.

Sposoby na szybką i efektywną regeneracje po treningu

  1. Sen jest dobry na wszystko

Nie inaczej jest w tym przypadku. I chociaż każda z Was potrzebuje innej ilości przespanych godzin, aby poczuć się wypoczętą, to niewątpliwie nieprzespane noce będą w sposób znaczący wpływać na jakość Twojego treningu. Mało tego! Pamiętaj, że należy dbać również o wartość snu. Staraj się przed spaniem nie przesiadywać przed ekranem telewizora lub komputera. Ważna jest także odpowiednia temperatura w sypialni i to, abyś zbytnio nie najadała się na noc. Wprowadzenie tych kilku zmian pozwoli Ci na właściwy odpoczynek i następnego dnia Twój trening wykorzystasz w 100%.

  1. Staraj się regularnie uzupełniać elektrolity

Podczas intensywnego wysiłku fizycznego dochodzi do utraty znacznej ilości elektrolitów z naszego organizmu. Pocąc się tracisz cenne jony soli, dlatego tak ważne jest, abyś później je uzupełniła. Niedobór elektrolitów może prowadzić do wielu zaburzeń zdrowotnych, takich jak: osłabienie, omdlenie, zaburzenie rytmu serca. To zaledwie przykłady niedoborów, które nie tylko stanowią osłabienie Twojego zdrowia i samopoczucia, ale z pewnością wpłyną na to, że będziesz regenerowała się dużo wolniej niż zwykle.

  1. Unikaj słodkich grzeszków po treningu

Ile razy zdarzyło Ci się sięgnąć po wysokokaloryczną przekąskę, jako nagrodę za intensywny i wyczerpujący trening? Z pewnością nie raz. Niestety tego rodzaju produkty nie mają zupełnie żadnych wartości odżywczych, których Twoje mięśnie tak bardzo potrzebują do właściwej regeneracji. Jeżeli nie chcesz, aby Twój trening poszedł na marne, lepiej powstrzymaj się od „nagradzania” się pustymi kaloriami.

  1. Stres obniża wydajność Twojego organizmu

Wiedziałaś, że ilość stresu jest w dużej mierze zależna od płci? Niestety na niekorzyść kobiet. Zwłaszcza jeżeli chodzi o problemy rodzinne czy te związane z najbliższym otoczeniem. Organizm kobiety jest dużo bardziej podatny na stres, a to ma zdecydowanie negatywny wpływ na wyniki osiągane podczas treningów. Chroniczny stres może znacznie zredukować tempo regeneracji. Stresując się, nie tylko możesz obciążyć swoje zdrowie psychiczne, przez co będziesz nieustannie zmęczona, ale także Twoje mięśnie będą bardziej podatne na urazy i kontuzje. Stres to nic dobrego, dlatego dla własnego dobra pozbądź się go ze swojego życia jak najszybciej.

  1. Zimna woda zdrowia Ci doda

Nie inaczej będzie także i w tym przypadku. Jeżeli po treningu czujesz, że Twoje ciało potrzebuje natychmiastowego ukojenia – z pomocą może przyjść zimna kąpiel. Niska temperatura wody, nie tylko pozwoli Ci zmniejszyć odczuwany ból, ale także pomoże się odprężyć i zrelaksować. Możesz w międzyczasie nałożyć swoją ulubioną maseczkę w płachcie lub odżywkę na włosy i oddać się chwili przyjemności. Być może na początku będziesz chciała zrezygnować z takiej kąpieli, ale gwarantuję Ci, że nie pożałujesz!

  1. Aktywny odpoczynek

Kto powiedział, że regeneracja potreningowa musi być bierna? Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia o małej intensywności, pozwolą Ci zachować systematykę w ruchu, ale nie obciążą Twoich mięśni. Możesz spróbować, w dni wolne od treningu, udać się na długi spacer bądź na wycieczkę rowerową. Aktywności te pozwolą Ci odpocząć i wykorzystać dzień beztreningowy w pełni.

Podsumowanie

Aktywna i świadoma kobieta – taka jak Ty, z pewnością wie już, że odpoczynek po treningu fizycznym jest wskazany. Przetrenowane i zmęczone mięśnie nie będą dobrze pracować, a  Ty bardzo szybko zniechęcisz się do kolejnych treningów. Podziel się koniecznie swoimi technikami regeneracyjnymi w komentarzu. Być może inne dziewczyny skorzystają z  Twoich porad, dzięki czemu ich odpoczynek będzie procentował podczas aktywności fizycznych, jakie wykonują.

Czujesz, że sama nie potrafisz się zmotywować? Efekty Twoich treningów nie są dla Ciebie zadowalające? Potrzebujesz kogoś, kto będzie motywował Cię na każdym treningu? Nasz trener personalny z pewnością zaradzi! Kliknij TUTAJ i wybierz Swojego Trenera.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.