Facebook, platforma, którą niemal każdy internauta zna. Większość naszych znajomych posiada tam swój profil (co 3 Polak ma aktywne konto – około 13 mln!), a posiadanie własnego fanpage w naszej branży to powoli standard. Tylko co z tego? Ile osób ma przemyślaną strategię i pomysł na prowadzenie fanpaga? Nie wystarczy jedynie wrzucić zdjęcie z treningu i liczyć, że od razu pojawią się klienci. Co więcej, na Facebook trzeba walczyć o zasięgi (czyli zdawać sobie sprawę, że w zależności od “atrakcyjności” naszego posta, widzi go różna liczba osób). W ten sposób dochodzimy do reklam na Facebook. Jeśli chcemy skutecznie pozyskiwać klientów z tej platformy będzie trudno od tego uciec. W takim wypadku zasadne jest pytanie: dlaczego warto promować się na Facebook będąc trenerem personalnym? Na te pytanie odpowie Franek…
Tomek w jednym ze swoich ostatnich wpisów na Facebooku poruszył, jak wiele ról musi umieć przyjąć kompetentny trener.
? Psycholog – pomoże Ci zidentyfikować lęk przed treningiem na siłowni
? Konsultant – pomoże Ci wybrać najkorzystniejszą ofertę treningową dla siebie
? Mentor – pokaże Ci jak ćwiczyć, aby osiągać rezultaty
? Coach – będzie z Tobą tak długo, aż osiągniesz rezultaty i nie pozwoli Ci się poddać …. kim jest w takim razie Trener Personalny?W mojej opinie, będąc trener, trzeba wcielać się w każdą z tych ról. W zależności od klienta, w różnym zakresie, ale zawsze będziemy w jednej z tych czterech ról!
Większość trenerów zaczyna swoją przygodę jako Mentor… wystarczy przecież pokazać jak robić rzeźbę i machać sztangą.
Z czasem orientują się, że brakuje im klientów, więc stają się dodatkowo sprzedawcami, czy może konsultantami, którzy koncentrują się na $.
Potem przychodzi czas refleksji i “motywowania” swoich klientów, budowania długofalowych relacji i wiary w jego sukces…
Dopiero na samym końcu, tylko niektórzy, wracają do roli psychologa. Często od niej należało zacząć i budować fundamenty. Poznać naszego podopiecznego: jego potrzeby, obawy, frustracje, lęki, a nie tylko ślizgać się po powierzchni motywującymi fit zdjęciami.
Postanowiłem dodać od siebie jeszcze jedną, która przyprawia wiele osób o ból głowy. Jest nią specjalista od autopromocji.
Marketing dla trenerów personalnych ma jedno potężne narzędzie – media społecznościowe, z Facebookiem na czele.
Jak prowadzić fanpage trenerski na Facebooku? To zadanie, które wymaga wyjścia ze strefy komfortu i opanowania nowych umiejętności. Na nasyconym rynku fitness powoli zaczyna panować zasada „wyróżnij się, albo zgiń”, a social media to narzędzie, które pozwoli się wyróżnić. A z użyciem płatnej reklamy można to zrobić stosunkowo szybko!
Dlaczego warto promować się na facebook?
Facebook Ads to sposób na rozhulanie swoich social mediów stosunkowo niewielkim nakładem. Jakie są ich najważniejsze zalety?
-
- Łatwe w obsłudze. Puszczenie przyzwoitej reklamy przez Facebooka z wykorzystaniem Ads Managera to umiejętność, którą można nabyć w ciągu dwóch godzin. W momencie, kiedy zrozumiesz, że całość odbywa się na dwóch intuicyjnych ekranach i nie wymaga żadnych technicznych umiejętności, po prostu polubisz korzystanie z tej metody promocji i poczujesz się jak rasowy marketer.
- Precyzyjne. Chcemy dotrzeć do kobiet, które mieszkają w promieniu 3km od miejsca, gdzie prowadzimy zajęcia, mają 35-45 lat, interesują się gubieniem zbędnych kilogramów i należą do dobrze sytuowanych osób? Taką reklamę możemy przygotować w pięć minut, korzystając z intuicyjnego interfejsu Facebooka.
- Tanie. Koszt dotarcia do 1000 użytkowników jest w Polsce wciąż bardzo niski. Za około dziesięć złotych można dotrzeć do 1000 osób, np. grupy opisanej w poprzednim punkcie. Oczywiście, nie wszyscy zostaną od razu Twoimi klientami, ale przy budżecie 100-200zł miesięcznie możesz regularnie pojawiać się wszystkim, którzy odwiedzają Twoją siłownię. Znacie tańszy sposób na zostanie lokalną gwiazdą?
- Dopasowane do Ciebie. Dobrze się czujesz w formie wideo? Facebook pozwoli Ci je promować i zapłacisz kilka groszy za wyświetlenie filmu. Wolisz pokazywać zdjęcia? Nie ma przeciwwskazań, to jedne z najbardziej angażujących treści. Chcesz promować swojego bloga? Kliknięcie w dowolne miejsce postu może przenosić bezpośrednio na Twoją stronę www. A może chcesz rozpromować swój Instagram? Jego też promujesz w menadżerze reklam, który jak ustaliliśmy, jest bardzo prosty w obsłudze.
- Zautomatyzowane. Twoja oferta jest atrakcyjna tylko dla osób 40+, a ustawiałeś reklamę na 25-45? To nic złego, Facebook zorientuje się za Ciebie, że lepiej pokazywać ją osobom w wieku 40-45 i im będzie wyświetlać treści. Wasz post jest warty promowania? Dostaniesz takie powiadomienie od samego portalu. Oni chcą Waszych pieniędzy, a żebyście je zostawiali, są gotowi zrobić bardzo wiele.
- Działają na Instagramie. Wolisz Instagram od starego, dobrego Facebooka? Dobra wiadomość – nie potrzebujesz żadnych dodatkowych umiejętności – Facebook Ads sprawdzą się także na Instagramie – to one odpowiadają za pojawiające się od czasu do czasu, sponsorowane posty na Insta.
- Nieograniczone możliwości. Chcesz promować się ludziom, pracującym w firmie, w której chcesz pracować? Byłemu pracodawcy czy chłopakowi?
Podsumowanie
Media społecznościowe to temat – rzeka. Nieustannie się zmieniają, odkrywając przed ludźmi nowe możliwości. Na korzyść Was działa fakt, że mało kto robi je naprawdę dobrze i ma cierpliwość, by konsekwentnie je rozwijać, aktualizować swoją wiedzę. Umiejętnego promowania przez FB Ads w zasadzie na polskiej scenie fitness nie widać, także jeśli szukacie szans na wybicie się, bo zaspaliście wcześniej, płatna reklama będzie dobrym rozwiązaniem. Na początek możecie przeznaczyć na to nawet 200zł miesięcznie. Najważniejsze jest postawienie pierwszego kroku, później będzie już tylko z górki.
Jeśli wpis przypadł Ci do gustu, podziel się nim ze znajomymi, tuż obok artykułu masz do tego specjalne przyciski. Jeśli chcesz podyskutować, zapraszam do pisania komentarzy poniżej, będziemy mi niezmiernie miło.
Autor
Franciszek Georgiew – założyciel agencji Social Tigers, pracującej między innymi dla UFC i Mauricz.com. W branży sportowej od sześciu lat buduje sukcesy marek w oparciu o potencjał mediów społecznościowych, wygrywając rywalizację z największymi agencjami reklamowymi w kraju.
1 komentarz
e2h · 20/12/2019 o 02:17
Wszystko pieknie i łdnie ale trenerzy personalni mają bana na promowanie się na facebooku. Zarówno dodawanie swoich usług w marketplace jak i po wyborze “trener personalny” jako łatki dla fanpage – zablokowana jest możliwośc stworzenia konta reklamowego
“Konto firmowe nie może zamieszczać reklam.
To konto firmowe narusza nasze Zasady zamieszczania reklam lub inne standardy. Konta reklamowe i reklamy tej firmy zostały wyłączone.”